Diecezjalne Duszpasterstwo Ministrantów i Lektorów zawiadamia, że w sobotę, 18 czerwca 2016roku, pod przewodnictwem Jego Ekscelencji Księdza Biskupa Pomocniczego Wiesława Śmigla odbędzie się Dzień Wspólnoty Służb Liturgicznych Diecezji Pelplińskiej, połączony z rozgrywkami sportowymi na stadionie miejskim. W spotkaniu uczestniczą zarówno ministranci, lektorzy, ceremoniarze jak i schole liturgiczne oraz chóry dziecięce.
Ramowy program uroczystości:
- 8.30: zapisy w recepcji przed Katedrą / w Katedrze sakrament pokuty i pojednania
- 9.00: Msza Święta w Bazylice katedralnej, której przewodniczyć będzie Ksiądz Biskup Pomocniczy Wiesław Śmigiel. Do koncelebry zapraszamy wszystkich księży opiekunów parafialnych grup liturgicznych (szaty zostaną przygotowane w zakrystii i krużgankach)
- 10.15: przemarsz uczestników na stadion miejski w Pelplinie
- 10.30: otwarcie Mistrzostw Służb Liturgicznych
- 14.30: zakończenie rozgrywek i ogłoszenie wyników.
Służba liturgiczna przywozi ze sobą stroje liturgiczne, w których uczestniczy podczas Mszy św. Każda grupa parafialna przywozi ze sobą tablicę z nazwą parafii. W zawodach sportowych przygotowano różne konkurencje dla chłopców i dziewcząt, w których będą rywalizować indywidualnie jak i w ramach swojej parafii. Dla wszystkich uczestników przewidziano posiłek na stadionie miejskim.
Uczestnicy zawodów reprezentują grupy służb liturgicznych ze swojej parafii. Ks. Proboszcz lub inny wyznaczony opiekun grupy powinien posiadać listę grupy biorącej udział w Dniu Wspólnoty.
Wszyscy uczestnicy rejestrują swój udział w konkurencjach zarówno rekreacyjnych jak i sportowych na początku zawodów przy stoliku sędziowskim do danej konkurencji. Podczas Olimpiady rywalizacja oceniana będzie:
- w klasyfikacji generalnej (parafialnej) – w przypadku konkurencji rekreacyjnych; drużyny rywalizują o puchar dla parafii;
- oraz indywidualnie (tylko w konkurencjach sportowych); poszczególni zawodnicy walczą o medale.
Konkurencje rekreacyjne:
Drużyny 8-osobowe z poszczególnych parafii (złożone z minimum 3 dziewcząt, niezależnie od wieku, stałe do wszystkich konkurencji) będą rywalizować w 10 rekreacyjnych konkurencjach; stanowiska do nich umieszczone będą na płycie bocznej boiska i każda drużyna po kolei odwiedzi poszczególne miejsca zawodów.
Komisja sędziowska przy każdej konkurencji rekreacyjnej oceni osiągnięty wynik i w zależności od ilości drużyn startujących w danej konkurencji przyzna odpowiednią ilość punktów – np. przy 20 startujących za I miejsce – 20 pkt., za II miejsce – 19 pkt. … za XX miejsce – 1 pkt. (w przypadku tego samego wyniki w danej konkurencji, to przyznawanych jest tyle samo punktów).
Konkurencje sportowe:
Do każdej konkurencji w poszczególnych kategoriach każda parafia może wystawić dowolną liczbę zawodników; zasady poszczególnych konkurencji (np. ilość skoków w dal do oddania) przedstawią sędziowie tych konkurencji:
- bieg na 100 m (kategorie: chłopcy szkoła podstawowa, dziewczęta szkoła podstawowa, chłopcy gimnazjum, dziewczęta gimnazjum, chłopcy szkoły ponadgimnazjalne, dziewczęta szkoły ponadgimnazjalne)
- bieg na 400 m (kategorie: chłopcy gimnazjum, dziewczęta gimnazjum)
- bieg na 1000 m (chłopcy szkoły ponadgimnazjalne, dziewczęta szkoły ponadgimnazjalne)
- skok w dal (kategorie: chłopcy szkoła podstawowa, dziewczęta szkoła podstawowa, chłopcy gimnazjum, dziewczęta gimnazjum, chłopcy szkoły ponadgimnazjalne, dziewczęta szkoły ponadgimnazjalne)
- przeciąganie liny (kategoria: chłopcy szkoła podstawowa)
Opiekunowie grup zobowiązani są do zapoznania się ze stanem zdrowia uczestników biorących udział w konkurencjach sportowych. Należy także zadbać o właściwą liczbę opiekunów na całą grupę.
Zgłoszenia prosimy kierować do 13 czerwca do ks. Macieja Zabrockiego na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: 721 435 702. W zgłoszeniu podajemy nazwę parafii, ilość uczestników oraz imię i nazwisko opiekuna.